новые стандарты качества электроснабжения для ОСР и услуг ОСП

Новини

Національною комісією, що займається державним регулюванням в енергетиці та сфері комунальних послуг, було затверджено перелік нових стандартів якості електричного постачання та уточнено механізм компенсації у разі їх недотримання для операторів розподіляючих систем. Додатково комісія прийняла 17-ть гарантованих стандартів надання послуг для ОСП і 6-ть для постачальників електрики.

Дана постанова розміщена на офіційному веб-ресурсі регулятора. Згідно з нею, до переліку загальних стандартів якості надання послуг увійшли перераховані нижче пункти. Відзначимо, що виконуватися вони повинні в строго встановлений період часу, зазначений в постанові.

  • Регулювання зміни напруги, яке встановлено Кодексом систем розподілу.
  • Своєчасне усунення причин, що призводять до недотримання показників якості електроенергії.
  • Розгляд претензій з боку споживачів щодо якості електроенергії та надання їм даних у передбачений постановою проміжок часу.
  • У разі виникнення перерви в подачі електроенергії, відновлення подачі протягом доби. При цьому тривалість електропостачання після його відновлення повинна бути не менше півгодини.
  • Видача проекту договору про приєднання разом з технічними умовами.
  • Подання необхідної робочої напруги з метою тестування електрообладнання клієнта з дня отримання від нього заяви та повного пакету документів.
  • Підключення до електромережі електроустановок клієнта в день отримання від нього заяви.
  • Надання підписаного паперового договору про надання послуг розподілу не пізніше 3-х робочих днів після звернення замовника. Також встановлені терміни на видачу паспорта точки розподілу, підписаного ОСР (10-ть робочих днів) і на відновлення подачі електрики для електроустановок споживачів, які відключалися за власною заявою (5-ть робочих днів).
  • Якщо електроживлення установки клієнта було припинено за зверненням постачальника електрики, то його необхідно відновити протягом трьох днів в межах міста і п’яти в сільській місцевості. Відлік починається з моменту отримання від постачальника електроенергії даних про усунення причин відключення.
  • Технічний огляд і перевірка вузлів енергообліку після звернення клієнта, а також розгляд скарг або претензій з їх боку.
  • Розгляд протягом місяця звернень клієнтів, пов’язаних з відшкодуванням збитків за недотримання з боку ОСР показників якості постачання електрикою.
  • Проведення експертизи обладнання комерційного обліку протягом 20-ти робочих днів з моменту надходження оплати від клієнта.
  • Розгляд протягом 5-ти днів звернень споживачів щодо виправлення неправильних показань лічильників у платіжних документах з дня отримання ОСР відповідного звернення. Якщо необхідна додаткова перевірка лічильника, то термін збільшується до 20-ти робочих днів.
  • Монтаж і введення в експлуатацію електролічильників індивідуальних побутових споживачів протягом тижня з моменту оплати послуги. Такий же час виділяється і на заміну даного приладу або зміну місця установки.
  • Перерв в подачі електрики не повинно бути більше семи годин в містах і дев’яти годин в селах протягом року.

На засіданні, одним з членів комісії-Оксаною Кривенко було зазначено, що проект відкрито обговорювався і його результати будуть внесені в існуючий порядок забезпечення стандартів якості електропостачання. Регулятор підкреслив, що буде передбачена відповідальність для ОСР у разі неякісного Електропостачання і частих відключень.